هشتگ چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟
خدا را شکر اکثراً با این واژه آشنا هستید و تا به حال دستِ کم چند هشتگِ مختلف را برای پست‌هایتان استفاده کرده‌اید. ولی یک توضیح مختصر برای آن دسته از افرادی که به تازگی با این واژه آشنا می‌شوند، لازم است.
هشتگ یا همان برچسب به یک سری از کلمات کلیدی گفته می‌شود که در عکس‌ها، متن‌ها، پست‌ها، مقالات و خیلی از موارد دیگر استفاده می‌شود تا به لطفِ آن مخاطبین راحت‌تر و سریع‌تر به مطلب مورد نیاز‌شان دسترسی پیدا کنند. در واقع اگر این هشتگ‌ها نباشند شما نمی‌توانید به متن یا پست مورد نظر‌تان دسترسی پیدا کنید. به عبارت دیگر هشتگ یک روش جستجوی سریع برای یافتن نیازمندی‌های شما است. به چه شکل؟
برای مثال، بنده یک پست در رابطه با فواید خوردن لیمو شیرین در اینستاگرام منتشر می‌کنم و از هشتگ‌های مرتبط با متن مثل لیمو، لیمو شیرین، سلامتی، رازِ سلامتی، زندگی‌سالم و میوه استفاده می‌کنم. حال اگر کسی به دنبال سلامتی، رژیم میوه‌ای یا مطالبی مرتبط با لیمو باشد به راحتی با جستجو هشتگ‌های مرتبط، پست بنده را پیدا می‌کند. تا به اینجا اگر با مفهوم هشتگ آشنا نبودید، آشنا شدید. ولی آیا واقعاً از هشتگ‌ها طبق تعریف‌های بنده استفاده می‌شود؟

می‌توان گفت حداقل 50% از افراد به صورت افراطی از انواع هشتگ‌ها استفاده می‌کنند. شخصی به دلیل اینکه عکس، متن و یا پستش را چند نفر بیشتر بازدید کنند و چند عدد لایک بیشتر دریافت کند از هر هشتگی که به ذهنش می‌رسد استفاده می‌کند و اصلاً به مرتبط بودن عکس یا متن به هشتگ‌های استفاده شده دقتی نمی‌کند.
برای عکسی با مضمون قلیان کشیدن، برای چند عدد لایک نا‌قابل از هشتگ‌های محبوبی مانند دلار، فیلتر، تلگرام، آمریکا، سوریه، دختر، پسر، لاکچری و… استفاده می‌کند.
حال تجسم کنید اگر یک فعال اقتصادی هشتگ دلار را در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی جستجو کند با چه پست‌هایی مواجه می‌شود!

همین شخص که برای جذب چند عدد لایک و دنبال‌کننده بیشتر حاضر است از هر هشتگی استفاده کند، بی‌شک به خاطر همین لایک و دنبال‌کننده تن به هر کاری می‌دهد. اگر متوجه شود نوع پوشش و ظاهرش در میزان لایک‌های دریافتی‌اش تاثیر‌گذار است همانند مواردی دیگر قطعاً بهره خواهد برد.

سعی کنیم از هشتگ‌هایی مرتبط با تعدادی محدود تر استفاده کنیم و به دیگران هم در این زمینه کمک کنیم.

0 0 امتیاز
امتیاز
اشتراک
اطلاع برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
نظرتو در مورد این مطلب بگو :)x